Audyt Google Ads jest procesem, w którym specjalista ds. reklamy online dokładnie analizuje konto reklamowe, kampanie, grupy reklamowe, słowa kluczowe, reklamy, ustawienia i inne aspekty dotyczące reklam w Google Ads. Celem audytu jest ocena wydajności kampanii reklamowych oraz identyfikacja obszarów, w których można poprawić strategię reklamową, optymalizować koszty i zwiększać zwroty z inwestycji.
Kiedy warto przeprowadzić audyt?
Reklamodawcy często zastanawiają się, kiedy warto zamówić audyt kampanii Google Ads. Poniżej przedstawiamy 4 sytuacje, w których powinno się przeprowadzić kontrolę konta.
Nierentowne kampanie reklamowe
Na myśl od razu przychodzi pierwszy powód: kiedy kampanie nie generują oczekiwanych wyników. Kampanie reklamowe w Google Ads wymagają określonego budżetu i gdy rezultaty nie spełniają oczekiwań, należy wnikliwie przyjrzeć się potencjalnym przyczynom. Audyt reklamowy może pomóc w diagnozie i pomóc wyznaczyć nową strategię reklamową.
Zmiany celów biznesowych
Drugą sytuacją, w której warto przeprowadzić audyt kampanii Google Ads, to moment restrukturyzacji kampanii. Wraz z rozwojem biznesu zmieniają się cele i priorytety. Inne oczekiwania i rozwiązania są stosowane podczas wchodzenia na rynek, a inne w przypadku firmy z ugruntowaną pozycją. Razem z celami zmieniają się także kampanie reklamowe.
Weryfikacja dotychczasowych osiągnięć, którą można otrzymać podczas audytu, powinna być jednym z fundamentów podejmowania kolejnych decyzji. Dzięki temu można uzyskać informacje takie jak:
- Jakie produkty najlepiej się sprzedają?
- Jakie reklamy są najskuteczniejsze w ramach grupy docelowej?
- Które z metod docierania do grupy docelowej są najskuteczniejsze?
W tej sytuacji warto pamiętać, że zamównie audytu Google Ads jest tylko jednym z kroków i konieczne będzie wdrożenie nowych zmian na koncie.
Audyt Google Ads w mniejszej wersji warto przeprowadzać regularnie podczas optymalizacji i monitorowania konta reklamowego. Regularnie przeprowadzanie audytów pomaga trzymać się wyznaczonych celów biznesowych i w razie potrzeby zweryfikować założenia.
Sprawdzenie agencji marketingowej
Innym dobrym momentem na przeprowadzenie audytu jest sytuacja, gdy ma się wątpliwości dotyczące działań podejmowanych przez agencję reklamową, która obsługuje konto Google Ads. W ten sposób można zyskać nowe spojrzenie na możliwości reklamowe, otrzymać zewnętrzną ocenę pracy obecnej agencji czy po prostu sprawdzić, jakie kompetencje mają inne agencje.
Aktualizacja konta o najnowsze rozwiązania
Specjalista podczas audytu uwzględnia najnowsze opcje w systemie reklamowym
i najlepsze praktyki – dopasowane do specyfiki biznesu. Dzięki zastosowaniu porad z audytu strategia reklamowa zostanie wzbogacona o nowe funkcje i ustawienia. System Google Ads zmienia się dynamicznie. Dostępność nowych typów kampanii, ich funkcjonowanie może się diametralnie zmienić w przeciągu kilku miesięcy, dlatego tak istotny jest regularny monitoring konta.
Jakie są główne cele przeprowadzania audytu?
Audyt ma na celu poprawę wydajności, efektywności i rezultatów kampanii reklamowych. Jest to proces, który pozwala na lepsze zrozumienie aktualnej sytuacji i podejmowanie świadomych decyzji w celu optymalizacji i usprawnienia działań reklamowych. Przede wszystkim przeprowadzenie audytu Google Ads wiąże się z:
- Identyfikacją słabych punktów: Audyt ma na celu znalezienie słabych punktów, błędów lub niedociągnięć w kampaniach reklamowych. Mogą to być źle zoptymalizowane reklamy czy nieefektywne słowa kluczowe.
- Optymalizacją i usprawnieniem: Audyt dostarcza rekomendacji w celu maksymalnego wykorzystania potencjału reklamowego. Może obejmować zmianę kierowania reklam, zmiany struktury kampanii, optymalizacje wydatków.
- Monitorowaniem wydajności: Audyt pomaga w monitorowaniu wyników reklamowych. W tym celu dogłębnie bada się kluczowe wskaźniki reklamowe np. CTR, konwersje, koszt konwersji.
Na jakie ustawienia konta Google Ads należy zwrócić uwagę podczas audytu?
Struktura konta Google Ads
Jest wiele ustawień konta, które trzeba sprawdzić w trakcie audytu Google Ads. Przede wszystkim należy zapoznać się ze strukturą konta Google Ads. Jakie typy kampanii są aktywne na koncie? Czy struktura konta odpowiada celom reklamodawcy? Czy można dodać jeszcze jakiś typ kampanii, które pasują do specyfiki biznesu?
Ustawienia kampanii
W kolejnym kroku należy skupić się na ustawieniach poszczególnych kampanii. Czy strategia ustalania stawek jest odpowiednia? Czy kampania ma wystarczający budżet? Czy ustawienia lokalizacji są właściwe? Czy zastosowano odpowiednie wykluczenia? Czy cele kampanii są odpowiednie? Czy warto ustanowić harmonogram wyświetlania reklam? Czy zastosowano optymalizację pod kątem urządzenia? Czy dodano wymagane zasoby? Czy dobrano odpowiednie metody kierowania?
Słowa kluczowe
W kampaniach w wyszukiwarce olbrzymią rolę mają słowa kluczowe. Warto przeanalizować czy słowa kluczowe odpowiadają specyfice biznesu. Trzeba również sprawdzić, czy kierowanie ma odpowiednie dopasowania. Warto też sprawdzić, czy słowa działają w efektywny sposób. Będąc przy słowach kluczowych, warto zwrócić uwagę na to, czy nie pasujące słowa były regularnie wykluczane. Jakie słowa faktycznie były wpisywane przez użytkowników, w ten sposób można znaleźć dodatkowe słowa kluczowe, które można dodać do konta. Ponadto, warto sprawdzić, czy słowa znajdują się w odpowiednich kampaniach i grupach reklam.
Reklamy i zasoby reklamowe
Należy również wziąć pod uwagę reklamy oraz ich zasoby (komponenty). Przede wszystkim należy sprawdzić czynnik jakości. Czy reklamy są spójne ze słowami kluczowymi i stroną docelową? Czy reklamy mają wystarczającą liczbę zasobów? Czy te zasoby są skuteczne? Czy można dodać jakieś zasoby? Czy liczba reklam w obrębie grupy jest odpowiednia?
Strony docelowe
Warto przeprowadzić analizę stron docelowych, na jakie prowadzą reklamy. Czy strony są zoptymalizowane pod kątem konwersji? Czy zawierają słowa kluczowe wykorzystywane w kampanii? Czy są na nich widoczne wezwania do działania (Call to action)? Czy przedstawiają korzyści produktu lub usługi? Czy informacje na stronie pomagają użytkownikowi podjąć decycję zakupową? Ponadto, niezwykle istotne jest dostosowanie stron pod urządzenia mobilne i szybkość wczytywania strony. Sprawdź, co powinien zawierać skuteczny landing page.
Analiza danych statystycznych
Analiza danych analitycznych powinna być jednym z najważniejszych aspektów audytu Google Ads. Wiąże to przede wszystkim z weryfikacją poprawnego działania konwersji. Ustalenia, czy te konwersje odpowiadają specyfice konta i czy wszystkie istotne konwersje są uwzględnione. Należy sprawdzić, czy nie należy określić wartości konwersji i jeśli jest wdrożona, czy mierzy się prawidłowo. Warto też sprawdzić, czy nie pojawiają się inne błędy np. podwójne zliczanie się konwersji.
Ponadto, należy zajrzeć do raportów i przeanalizować dane dotyczące wydajności kampanii. Należy zwrócić uwagę na wskaźniki takie jak:
- CTR,
- konwersje,
- koszt konwersji,
- koszt za kliknięcie (CPC),
- procent obejrzenia filmu
Odbiorcy i listy remarketingowe
Wybór kierowania reklam jest bardzo istotnym czynnikiem mającym wpływ na skuteczność kampanii. Analiza tego aspektu sprowadza się często do fundamentalnych założeń kampanii. W tym celu należy ponownie odpowiedzieć sobie na pytanie: jaka jest grupa docelowa?
Czy kierowanie nie jest zbyt wąskie lub zbyt szerokie? Czy warto zastosować wykluczenia odbiorców? Czy grupa odbiorców pasuje do specyfiki biznesu? Czy targetowana grupa to na pewno grupa docelowa? Czy są jakieś sposoby na bardziej efektywne dotarcie do grupy docelowej?
Wśród wyboru metod kierowania nie można zapomnieć o roli remarketingu w kampaniach Google Ads. W tym systemie kierowanie odbywa się za pomocą zebranych list remarketingowych. W tym celu należy odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
- Czy utworzone listy remarketingowe zbierają dane?
- Czy liczba danych jest odpowiednia, aby wykorzystać je jako kierowanie?
- Czy utworzone są listy remarketingowe pasujące do typów kampanii na koncie?
Czy można wykonać audyt konta Google Ads samodzielnie?
Wykonanie kompleksowego audytu konta Google Ads to bardzo złożony proces, który wymaga doskonałej znajomości systemu reklamowego, ustawień kampanii, możliwości kierowania i zaawansowanej umiejętności analizy danych. Właśnie z tego powodu o wiele lepszym rozwiązaniem jest zlecenie wykonania audytu konta reklamowego doświadczonemu specjaliście. W ten sposób można mieć pewność, że wszystkie najważniejsze aspekty kampanii zostały przeanalizowane. Ponadto, czasem potrzeba świeżego spojrzenia na konto, aby wygenerować nowe pomysły i otworzyć się na przetestowanie nowych możliwości.
Samodzielny audyt kampanii Google Ads można wykonać w ramach regularnej optymalizacji kampanii. Jest to dobra praktyka, aby utrzymać kampanie w dobrej kondycji, zwiększyć ich wydajność i dostosować je do zmieniających się potrzeb biznesowych.
Audyt Google Ads w Odado
W Odado chętnie przeprowadzamy audyty kont Google Ads. Jako oficjalny Partner Google, możemy zagwarantować najwyższą jakość usług. Nasi specjaliści posiadają również dogłębną znajomość specyfiki różnych branż, co umożliwia nam łatwe zrozumienie specyfiki biznesu. Dzięki dostępowi do zaawansowanych narzędzi analitycznych, jesteśmy w stanie sprawnie zdiagnozować przyczyny niezadowalających wyników oraz zarekomendować usprawnienia, które pomogą poprawić statystyki. Nasi specjaliści stale poszerzają swoje umiejętności, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i najlepszymi praktykami.
W Odado mamy wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu audytów kont Google Ads. Jeżeli chcesz poznać:
- korzyści z przeprowadzenia audytu przez Odado,
- przebieg procesu audytu,
- zawartość dedykowanego raportu.
to koniecznie sprawdź: https://audyt-google-ads.odado.pl/