Cel naszych działań:
2-krotne zwiększenie sprzedaży za pośrednictwem kampanii reklamowych to dla wielu przedsiębiorców nieosiągalny cel do realizacji. Jednak nie jest to abstrakcyjny cel do osiągnięcia, gdy posiada się zbiór gotowych taktyk i podejście nastawione na testowanie hipotez. Sprawdź, jak udało nam się podwoić sprzedaż w konkurencyjnej branży dronów!
O firmie
Jak wygląda branża dronów w Polsce?
Branża dronów jest dynamiczna i szybko się rozwija. Nieustannie rośnie zapotrzebowanie na operatorów dronów.
- Drony mają szerokie zastosowanie: od fotografii, przez rolnictwo, inspekcje przemysłowe aż do ratowania życia.
- Branża szybko ewoluuje. Wprowadzane są nowe technologie np. autonomiczne systemy nawigacyjne, kamery o wyższej rozdzielczości czy dłuższy czas lotu.
- Zmiany prawne – regulacje dotyczące użytkowania dronów są coraz bardziej restrykcyjne.
- Branża dronów jest konkurencyjna, zarówno dla producentów sprzętu, jak i dla firm oferujących usługi z wykorzystaniem dronów.
Czym się zajmuje AirBorn?
Airborn to innowacyjna, polska firma, której głównym obszarem działalności jest prowadzenie kompleksowych szkoleń i kursów na drony oraz organizacja egzaminów na drona.
Airborn:
- prowadzi szkolenia na drona na różnych poziomach i wydaje licencje pilota drona,
- jest certyfikowanym przez MEN placówką kształcenia,
- jest firmą z bardzo wysokimi opiniami na temat prowadzonych kursów i szkoleń,
- tworzy Airborn Jobs, czyli nowy marketplace dla branży dronowej.
- wykorzystuje nowoczesną platformę e-learningową.
Podjęte działania
Jakie cele mieliśmy wyznaczone w kampaniach reklamowych?
W Odado jesteśmy nastawieni na osiąganie określonych celów marketingowych. W przypadku AirBorn mieliśmy bardzo konkretny cel sprzedażowy do osiągnięcia:
2- krotne zwiększenie sprzedaży w rok
To był ambitny cel, który został postawiony już na początku naszej współpracy. Biorąc pod uwagę fakt, że poprzednie kampanie reklamowe nie przyniosły zakładanych rezultatów. Czekało nas spore wyzwanie.
Co zrobiliśmy, aby osiągnąć cel Klienta?
Zaczęliśmy od ogólnej promocji całej platformy w celu sprawdzenia, jakie kursy i szkolenia mają największy potencjał. W tym celu stworzyliśmy również dedykowane kampanie w wyszukiwarce na te kursy, które dobrze się sprzedawały w innych kanałach.
Na początku testowaliśmy dosyć szerokie kierowanie poza standardowymi kampaniami w wyszukiwarce. Zaplanowaliśmy przetestowanie różnego kierowania na odbiorców. Testy prowadziliśmy głównie w kampaniach w sieci reklamowej i Demand Generation (dawne: Discovery). Stopniowo włączaliśmy nieskuteczne kierowania i testowaliśmy kolejne propozycje. Stopniowo wdrażaliśmy także kolejne typy kampanii reklamowych np. Performance Max i wideo.
W międzyczasie aktywnie działaliśmy także z krótkoterminowymi promocjami i akcjami specjalnymi.
JAKIE PODEJŚCIE PRZYJĘLIŚMY W MIERZENIU KONWERSJI?
W przypadku tego klienta mierzenie wyników było wyzwaniem, gdyż opierało się na analizie nie tylko danych z panelu, ale także systemu CRM oraz feedbacku od działu handlowego. Dokonanie finalnego zakupu częściej miało miejsce poprzez telefon niż poprzez landing page.
Do oceny skuteczności kampanii zastosowaliśmy różne metody analizy wyników. Oprócz zliczania formularzy, zakupów w witrynie mierzyliśmy także połączenia telefoniczne. Wyszczególniliśmy te leady, które po kontakcie z reklamą dokonywały zakupów przez bezpośredni telefon do biura sprzedaży, by systematycznie pozyskiwać ich jeszcze więcej.
Mierzyliśmy także konwersje offline w odpowiednio przygotowanym arkuszu, żeby sprawdzić i ocenić jakość leadów a także przyporządkować je do konkretnych kampanii w celu dalszej optymalizacji konta reklamowego.
W CZYM DODATKOWO WSPARLIŚMY AIRBORN?
We współpracy z Airborn zależało nam nie tylko na wdrożeniu konwersji offline i realnym mierzeniu i zwiększaniu wartości sprzedaży, jaką generowały reklamy. Wspieraliśmy także firmę w przejściu z Universal Analytics na Google Analytics 4 i pomagaliśmy w konfiguracji konwersji w nowym systemie.
Dodatkowo wdrażaliśmy także system UX, który pomagał mierzyć zachowania użytkowników na stronie WWW, dzięki czemu poznaliśmy, w których miejscach użytkownicy napotykali trudności na stronie. Dzięki temu można było wprowadzić optymalizacje, które finalnie poprawiły użyteczność strony WWW.
WDROŻENIE GOOGLE ADS
Aby zwiększyć sprzedaż postawiliśmy na wykorzystanie kanału Google Ads. Wybraliśmy ten kanał, gdyż oferuje szerokie możliwości dotarcia do grupy docelowej poprzez kampanie:
- w wyszukiwarce – czyli w momencie, gdy użytkownik szuka szkoleń i kursów na drona,
- w sieci reklamowej – która pozwala ponownie dotrzeć do użytkowników, którzy już byli na stronie i przeglądali kursy AirBorn,
- wideo – gdyż ten nowoczesny format świetnie działa w przypadku budowania rozpoznawalności marki,
- generujące popyt (dawne: Discovery) – które sprawiają, że użytkownicy mają ochotę szybciej podjąć decyzję o zapisie na kurs,
- Performance Max – która pomagała docierać do odbiorców, którzy byli najbliżej podjęcia decyzji o zakupie i w ten sposób doprowadzić do finalizacji sprzedaży.
WDROŻENIE MICROSOFT ADVERTISING
W trakcie rozwoju kampanii reklamowej i co za tym idzie zwiększenia liczby zapisów na kursy i szkolenia postanowiliśmy przetestować także inny kanał reklamowy – Microsoft Advertising (Dawne: Bing Ads). Czyli alternatywny system reklamowy od Microsoftu, który umożliwia reklamę w wyszukiwarkach Microsoftu, a także w jego usługach.
Wdrożenie tego systemu było dobrą decyzją, gdyż pożądane efekty pojawiły się szybko – mieliśmy sprawdzone kampanie na kanale Google Ads i w Microsoft Ads działały już tylko te frazy i hasła z największym potencjałem sprzedażowym.
Podsumowanie wyników
Jakie efekty przyniosła kampania?
Efekty naszych działań reklamowych w Google Ads i Microsoft Advertising mówią same za siebie – osiągneliśmy znaczące zwiększenie zarówno przychodów jak i dochodów firmy.
Dodatkowo osiągnęliśmy:
- Zwiększyć CTR o 154% w ciągu roku. Co oznacza, że nasze reklamy były o wiele bardziej atrakcyjne dla użytkowników, dzięki czemu chętniej klikali w reklamy.
- CPC (cost per click) spadł o ponad 14%, co dowodzi doskonałej optymalizacji kampanii i stron docelowych.
- Liczba kliknięć wzrosła o ponad połowę, co świadczy o dobrym zarządzenim frazami oraz realnym wzroście zainteresowania produktami i usługami naszego Klienta.
Nasze działania reklamowe i analityczne przyniosły imponujące rezultaty, zwiększając sprzedaż, atrakcyjność reklam oraz efektywność kosztową kampanii. To efekt wspólnej pracy zespołów – Odado oraz AirBorn i zaawansowanych strategii marketingowych, które skutkują realnym wzrostem biznesu.