Apartamenty Pilice

Case study

  • 0

    kanały reklamowe

  • +0

    rezerwacji

  • x0

    kliknięć organicznych

  • +0

    kliknięć SEO

Z przyjemnością rekomendujemy współpracę z agencją marketingową Odado, która wspierała marketingowo nasz obiekt Apartamenty Pilice w Jastrzębiej Górze.

[…]

Polecamy ekspercki zespół Odado wszystkim, którzy szukają rzetelnego i efektywnego partnera w dziedzinie marketingu internetowego.

Ireneusz Cechosz – Apartamenty Pilice

O Kliencie:

Apartamenty Pilice to nowoczesny obiekt działający w Jastrzębiej Górze od czerwca 2023 roku. Marka powstała z myślą o gościach ceniących prywatność, wygodę i domową atmosferę. Oferuje komfortowe apartamenty dla 4 do 6 osób, zlokalizowane w spokojnej części centrum, a jednocześnie blisko morza.

Apartamenty Pilice szybko zdobyły zaufanie rodzin, par i osób pracujących zdalnie. Goście docenili wysoki standard wyposażenia, estetykę wnętrz oraz dbałość o detale. Obiekt oferuje szereg udogodnień, takich jak apartamenty z tarasami, podziemny parking, możliwość przyjazdu z psem czy wynajem rowerów, co dodatkowo wyróżnia go na tle konkurencji i sprzyja powracającym rezerwacjom.

Cel działania:

Współpraca z Apartamentami Pilice miała na celu realizację kompleksowej strategii marketingowej, obejmującej działania płatne i organiczne z myślą o nadrzędnym celu “zapełnienia kalendarzy rezerwacyjnych”.

Założone cele Google Ads + Meta Ads

  • Pozyskiwanie rezerwacji. 
  • Promocja oferty stałej oraz pakietów sezonowych w celu maksymalizacji obłożenia obiektu przez cały rok.
  • Zwiększenie rozpoznawalności nowej marki w branży turystycznej.
  • Docieranie do osób na etapie rozważania różnych propozycji noclegowych na urlop.

Założone cele SEO

  • Zwiększenie widoczności w organicznych wynikach Google na frazy o wysokim potencjale konwersji
  • Generowanie wartościowego ruchu z tzw. długiego ogona (long tail) poprzez optymalizację treści blogowych.
  • Wzmocnienie rozpoznawalności marki i uzyskanie efektu synergii między płatnymi kampaniami w wyszukiwarce a bezpłatnym ruchem z SEO.

Jakie działania promocyjne podjęliśmy?

Aby zrealizować postawione cele, wdrożyliśmy wielokanałową strategię, opartą na dokładnej analizie danych i ciągłej optymalizacji.

Konfiguracja narzędzi i analityka

Prace rozpoczęliśmy od konfiguracji narzędzi analitycznych, które są fundamentem analizy działań marketingu online. Skonfigurowaliśmy Google Analytics 4 oraz Google Tag Manager (GTM), aby dokładnie śledzić wszystkie istotne zdarzenia na stronie – od kliknięć w przyciski rezerwacji, przez nawiązywanie kontaktu z obiektem, po finalizowanie rezerwacji.

Dzięki temu mieliśmy pełen obraz ścieżki użytkownika i mogliśmy podejmować decyzje w oparciu o realne dane. Połączyliśmy konta reklamowe z analityką, aby zapewnić dwustronny przepływ danych i umożliwić algorytmom reklamowym optymalizację pod kątem konwersji. Do analizy działań seo oczywiście założyliśmy także Google Search Console. 

Działania marketingowe (Google Ads i Meta Ads)

Głównym celem działań płatnych było szybkie dotarcie do potencjalnych gości i maksymalne wykorzystanie sezonów rezerwacyjnych. Nasza strategia objęła:

  • Zidentyfikowanie fraz kluczowych używanych przez osoby poszukujące noclegu w Jastrzębiej Górze. Stworzyliśmy kampanie w sieci wyszukiwania, które odpowiadały bezpośrednio na potrzeby użytkowników.
  • Tworzenie spersonalizowanych przekazów reklamowych, które trafiały do różnych grup odbiorców. Inne komunikaty kierowaliśmy do rodzin z dziećmi, inne do par szukających romantycznego wyjazdu, a jeszcze inne do osób pracujących zdalnie.
  • Wykorzystanie różnorodnych formatów reklamowych, od tekstowych, przez graficzne, aż po atrakcyjne materiały wideo promujące obiekt. To pozwoliło nam dotrzeć do użytkowników na różnych etapach ich ścieżki zakupowej – zarówno tych aktywnie poszukujących noclegów, jak i tych, których mogliśmy zainspirować do podróży i wykupienia wynajęcia apartamentu.
  • Kampanie remarketingowe mające na celu przypomnienie o ofercie osobom, które odwiedziły stronę, ale nie dokonały rezerwacji albo zachęcenie do ponownej wizyty w obiekcie. To działanie miało znaczący wpływ na odzyskiwanie potencjalnych klientów i powracających gości.

Ciągła optymalizacja

Kluczem do sukcesu była ciągła optymalizacja i testowanie. Regularnie monitorowaliśmy i dostosowywaliśmy kampanie, aby zmaksymalizować ich wydajność.

  • Analiza danych pozwalała na alokację budżetu w najbardziej efektywne kampanie, a także na identyfikację najlepiej konwertujących grup demograficznych, zainteresowań i lokalizacji. Dążyliśmy do stałego podnoszenia ROAS.
  • Testy A/B przekazów reklamowych, zdjęć i filmów pozwoliły nam znaleźć najskuteczniejsze kombinacje, które generowały największą liczbę rezerwacji w rozsądnym koszcie.
  • Dostosowywanie komunikatów do pory roku, świąt i okazji sezonowych zapewniło ich aktualność i wysoką skuteczność.

Działania SEO

Działania SEO miały na celu budowanie solidnych, długoterminowych fundamentów pod ruch organiczny. Nasza praca objęła:

  • Optymalizację podstron w tym treści na stronie – m.in. dostosowanie nagłówków, meta opisów i opisów pod kątem intencji oraz słów kluczowych, tak aby odpowiadały zapytaniom użytkowników.
  • Wdrożenie ustrukturyzowanego linkowania wewnętrznego, które ułatwia nawigację po stronie zarówno użytkownikom, jak i robotom Google.
  • Systematyczne rozwijanie wraz z Klientem sekcji blogowej z artykułami o lokalnych atrakcjach, praktycznych poradach i inspiracjach na wyjazdy z rodziną lub psem. Publikowanie treści, takich jak “Najpiękniejsze trasy rowerowe w Jastrzębiej Górze” czy “Jastrzębia Góra z psem”, pozwoliło nam docierać do użytkowników na wczesnym etapie planowania podróży.
  • Pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych z regionalnych i branżowych portali, co zwiększyło autorytet domeny i jej pozycję w wyszukiwarce.
  • Profesjonalne działania SEO doprowadziły także do pojawiania się domeny w Google AI Overview – a także narzędziach Perplexity oraz Copilot.

Osiągnięte efekty performance marketingowe – Google Ads i Meta Ads

Nasza praca przełożyła się na realne, mierzalne wyniki, które potwierdziły skuteczność przyjętej strategii.

Dzięki naszym działaniom kalendarz rezerwacji Apartamentów Pilice stopniowo zapełniał się, a skuteczna promocja pakietów sezonowych przełożyła się na wysoki poziom obłożenia obiektu. Na podstawie danych analitycznych z pierwszych kilku miesięcy współpracy, odnotowaliśmy setki rezerwacji. Stopniowo optymalizowaliśmy budżet na kampanie, co pozwalało nam docierać do coraz szerszej grupy odbiorców i generować coraz więcej rezerwacji, przy jednoczesnym utrzymaniu efektywnego kosztu za konwersję.

Osiągnięte efekty – SEO

Również działania SEO przyniosły zadowalające efekty:

  • We wrześniu 2024 roku, kiedy rozpoczęliśmy działania, strona generowała zaledwie 142 kliknięcia z wyników organicznych.
  • Dzięki konsekwentnej pracy, w czerwcu 2025 roku liczba kliknięć wzrosła do 1051, co stanowi ponad 7-krotny wzrost.
  • W sierpniu 2025 roku ruch organiczny osiągnął poziom 1800 kliknięć, co oznacza ponad 12-krotny wzrost w porównaniu do okresu początkowego.

Ten wynik pokazuje, że wdrożone przez nas działania przyniosły realne i mierzalne efekty. Systematyczna, konsekwentna praca nad widocznością strony Apartamentów Pilice przełożyła się na zauważalny wzrost bezpłatnego ruchu z wyszukiwarki oraz wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania a także pojawianie się strony w narzędziach LMM.

Wnioski

Współpraca z Apartamentami Pilice dostarczyła jasnych wniosków: sukces w branży turystycznej wymaga elastycznego i zintegrowanego podejścia. Konieczne jest dostosowywanie reklam do sezonu i aktualnych trendów, a także prowadzenie kampanii, które budują świadomość marki i wyróżniają ją na tle konkurencji. Kluczem do osiągnięcia spektakularnych wyników jest połączenie szybkich i precyzyjnych działań płatnych z długoterminową strategią organiczną pozycjonowania SEO, wspieraną przez dokładną analitykę.