Cel:
Podczas pierwszego spotkania z Klientem otrzymaliśmy konkretny cel a zarazem wyzwanie: zwiększenie sprzedaży produktu za pomocą systemu reklamowego Google Ads poprzez dotarcie do influencerów i właścicieli fanpage poza ich środowiskiem pracy. Kwestia wykorzystania Facebook Ads i kierowania na odp zainteresowania oraz właścicieli fanpage była oczywista.
Dotychczas firma nie korzystała z tego typu formy docierania do klientów, więc konieczne było zbudowanie “od zera” struktury konta reklamowego poprzedzonej dogłębnym researchem w tym związanym z wyszukiwanymi frazami.
Poza pozyskiwaniem zapytań z sieci wyszukiwania Google (gdzie w tej branży występuje niski wolumen wyszukiwań) uruchomiliśmy szczegółowo przygotowane kampanie związane z Google Display Network. Reklamy miały wyświetlać się na popularnych serwisach informacyjnych i stronach internetowych, na YouTube i w dopasowanych do targetu aplikacjach mobilnych.
Ta forma docierania do konkretnej grupy odbiorców przy odpowiednim ustawieniu ma dużą skuteczność, gdyż reklamy pojawiają się dokładnie tam, gdzie w Internecie przebywa użytkownik z danej grupy docelowej.
Kolejnym z celów współpracy było nasze wsparcie przy evencie “Influencer Boot Camp”, który organizowany był dla twórców internetowych, chcących zwiększyć sprzedaż poprzez social media. W tym przypadku naszym zadaniem była współpraca z zewnętrzną agencją eventową oraz dotarcie do jak największej liczby potencjalnych leadów dla Klienta za pomocą kampanii Google Ads.
O firmie:
Gizmi jest platformą wspierającą sprzedaż w social mediach. Dzięki swoim usługom zamieniają standardowy proces zakupowy w przyjemną konwersację z użytkownikami, tym samym maksymalizując sprzedaż w kanałach, w których przebywają osoby zainteresowane danymi produktami.
Platforma Gizmi oferuje narzędzie, jakim jest chat-commerce, które daje możliwość przeprowadzenia procesu zakupowego poza stroną internetową sklepu. Zakup finalizowany jest za pomocą chatu Facebook Messenger,co sprawia, że zakupy dla użytkownika są przyjemnym i ciekawym doświadczeniem.
Segmentacja klientów Gizmi obejmuje:
- fundacje
- influencerów
- trenerów personalnych
- twórców internetowych i streamerów
- prasę i portale informacyjne
- stand-uperów
- instytucje kulturalne
- restauracje
Dzięki tak dokładnie przeprowadzonej segmentacji możliwe było uruchomienie oddzielnych kampanii skierowanych bezpośrednio na dany segment, który co oczywiste różni się charakterystyką od innych.
Podjęte działania:
Pierwszym z działań, które podjęliśmy, było szczegółowe ustawienie analityki za pomocą Google Tag Managera i Google Analytics, które pomogły nam poznać zachowania użytkowników sprowadzonych na landing page. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, na jakie metody kierowania najlepiej odpowiada nasza grupa odbiorców (influencerzy). Z analizy konwersji i regularnych testów, najlepszym wezwaniem do akcji okazał się być: Wypróbuj demo.
Mierzyliśmy też scrollowanie strony ustawiając ją jako mikro konwersję.
W procesie prowadzenia kampanii reklamowej przeanalizowaliśmy hasła i wyszczególniliśmy wyszukiwania, które określały pośrednio i bezpośrednio grupę docelową.
W późniejszym etapie testowaliśmy także tematyczne słowa kluczowe, które pozwoliły nam wyłonić najbardziej wartościową grupę docelową.
Posiadając te dane, przeszliśmy do przygotowania profili grup docelowych w celu dotarcia do właściwej grupy za pomocą kierowania kontekstowego (strony internetowe, treści tematyczne lub filmy powiązane tematycznie). Przygotowaliśmy również własne profile grup odbiorców, bazujące na zainteresowaniach tworząc nowe i niestandardowe grupy odbiorców.
Na koniec przygotowaliśmy różnorodne kreacje i przekazy reklamowe odnoszące się do różnych cech produktu oraz korzyści do odbiorców. Kreacje te i przekazy były na bieżąco optymalizowane pod kątem atrakcyjności dla użytkowników i współczynnika CTR.
W przypadku eventu “Influencer Boot Camp” służyliśmy nie tylko wsparciem doradczym w kwestii optymalizacji działań reklamowych, ale też tworzyliśmy kampanie wspierające przy przeprowadzeniu promocji wydarzenia.
Osiągnięte efekty:
Cele zostały osiągnięte – Google Ads w sposób powtarzalny generuje konwersje, które przekładają się na Klientów.
Dzięki uruchomieniu nowego kanału (GoogleAds) pozyskaliśmy aż 40% więcej leadów niż wcześniej. Dodatkowo zwiększona została o 25% skuteczność zapisywania leadów z remarketingu dzięki działaniom w Google Ads.
Zwiększona została też rozpoznawalność marki Gizmi. Reklamy zostały wyświetlone ponad milion razy oraz uzyskaliśmy ponad 9 tys. wejść na stronę.
Jednym z pobocznych celów, jakie osiągnęliśmy, było wyłonienie innych grup docelowych z dużym potencjałem dzięki rozszerzeniu działań. Taką grupą okazały się być różnego rodzaju fundacje i organizacje non-profit.
Jakie wyciągnęliśmy wnioski:
Zgodnie z naszymi założeniami potwierdziliśmy, że nawet jeśli dana grupa odbiorców korzysta z głównych kanałów (Facebook, Instagram), nie należy zapominać o innych miejscach, w których spędzają czas takich jak właśnie wyszukiwarka Google, portale informacyjne, YouTube czy portale lifestylowe.
Nie jest zatem efektywnym podejściem koncentrowanie się na jednym, lub dwóch kanałach sprzedaży lub pozyskiwania leadów. Nie należy zapominać, że influencerzy, właściciele fundacji czy restauratorzy, również spędzają czas w różnych miejscach Internetu, poszukując informacji dotyczących ich codziennego życia na blogach, w aplikacjach i różnych portalach.
Dzięki działaniom w wielu kanałach równocześnie (wykorzystanie multichannel), możliwe było zwiększenie skuteczności kampanii i dostarczenie leadów sprzedażowych.