Cel:
Współpraca PelviFly z Odado rozpoczęła się w 2017 roku, kiedy to PelviFly było we wczesnej fazie rozwoju biznesu. Wśród wyzwań, z którymi zmagał się klient, znalazła się przede wszystkim niska świadomość potencjalnych odbiorców na temat problemów i rozwiązań dla mięśni dna miednicy.
Cele do osiągnięcia:
- edukacja i dotarcie do grupy docelowej
- sprzedaż produktów
- promocja webinarów
- promocja aplikacji
- budowa rozpoznawalności marki
Podjęte działania:
- Wdrożenie zaawansowanej analityki
- Uruchomienie promocji w sieci wyszukiwania Google Ads
- Uruchomienie reklam w sieci reklamowej Google Ads do nowych odbiorców
- Uruchomienie reklam wideo na YouTubie
- Uruchomienie reklam Lead Ads na Facebooku
- Uruchomienie kampanii na konwersje oraz remarketingowych na Facebooku
- Promocja postów i wydarzeń na Facebooku
- Doradztwo w zakresie e-marketingu
- Wskazówki optymalizacyjne SEO
- Stworzenie i prowadzenie reklam w sieciach RTB
Dzięki szczegółowemu systemowi do pomiaru konwersji mogliśmy skutecznie śledzić i optymalizować efekty prowadzonych działań oraz analizować spersonalizowane raporty przygotowywane w Google Data Studio, a także monitorować jakość ruchu w Google Analytics. Zawsze we współpracy zależy nam na bliskim kontakcie z klientem, aby przekazywać bieżące rekomendacje i wskazówki dotyczące konta, a także strategii działań reklamowych.
Przykładowe wyniki Google Ads
- Kampanie w sieci wyszukiwania Google Ads
Kampanie PelviFly w wyszukiwarce stanowiły główny trzon działań reklamowych.
Celem wdrożenia reklam w wyszukiwarce było lepsze poznanie potrzeb odbiorców i dotarcie do nich już na etapie poszukiwania informacji. Dobierając słowa kluczowe do kampanii, opieraliśmy się na dolegliwościach spowodowanych osłabionymi mięśniami dna miednicy, wywiadzie z klientem a także budując własną wiedzę w temacie bazując między innymi na analizie konkurencji oraz merytorycznych artykułach.
Każda z kampanii zawierała różnorodne reklamy tekstowe, których wyniki poddawaliśmy testom A/B, korygując przekazy na wzór najefektywniejszego. Dodatkowo do reklam zostały przypisane również rozszerzenia, które pozwalają na dodanie szczegółowych informacji o marce, jej produktach i ich funkcjach. Oczywiście nie zabrakło mierzenia konwersji oraz optymalizacji fraz pod kątem efektywności oraz czasu spędzanego przez sprowadzonych Klientów na stronie.
- Kampanie w sieci reklamowej Google Ads
Uruchomiliśmy również reklamy elastyczne kierowane na utworzone segmenty niestandardowych odbiorców na podstawie wyszukiwanych słów kluczowych, a także zainteresowań charakteryzujących profil potencjalnego klienta.
Elastyczne reklamy displayowe to kreacje, które mogą składać się z nagłówków, tekstu reklamy, grafik, logo, wideo i wezwania do działania. Przesłane zasoby w sposób dynamiczny dopasują się do miejsc wyświetlania reklamy oraz prezentują się w różnych układach. Regularna analiza i testy tych zasobów pozwoliły nam zidentyfikować najlepsze zestawy, które najbardziej zaangażowały użytkowników.
W ten sposób rozwiązaliśmy również problem blokady stosowania remarketingu w Google Ads w przypadku promowania produktów tego typu, ponieważ reklamy w Google posłużyły do pozyskiwania nowych odbiorców, którzy następnie w ramach kolejnych etapów lejka byli wykorzystywani do kierowania reklam na Facebooku.
Ta multikanałowość przyczyniła się do wzrostu sprzedaży na stronie, traktując kanał Google jako początek lejka, a Facebook jako sfinalizowanie transakcji.
- Reklamy wideo – YouTube
Dodatkowym źródłem pozyskiwania nowych odbiorców oraz prowadzenia działań mających na celu zwiększenie świadomości marki były reklamy wideo, wyświetlane użytkownikom o cechach z utworzonych niestandardowych segmentów odbiorców, a także odpowiadającym profilom użytkowników Google.
W promocji wideo poprzez Google Ads na YouTube wykorzystywaliśmy reklamy InStream z możliwością pominięcia, które promowały:
- markę PelviFly
- szkolenia
- aplikację mobilną
- produkty dla kobiet i mężczyzn
W przypadku produktów PelviFly szczególnie sprawdziło się uruchomienie edukacyjnych webinarów, na których użytkownicy mogli usłyszeć od specjalistów o tym, dlaczego warto ćwiczyć mięśnie dna miednicy oraz jak robić to skutecznie i bezpiecznie.
Tak przygotowany klient szybciej dokonywał zakupu proponowanych produktów w porównaniu do odbiorcy będącego na etapie pierwszego kontaktu z marką.
Podsumowanie wyników:
Skrupulatne przygotowanie struktury kampanii, analityka oraz rozplanowanie kierowania to podstawy dobrze prowadzonych działań w branży e-commerce.
Kolejnym elementem są estetyczne kreacje, spójne z identyfikacją wizualną oraz wytycznymi klienta dopasowane do grupy docelowej.
Istotne są także prawidłowe mierzenie, raportowanie oraz interpretacja statystyk, aby jak najskuteczniej prowadzić kampanie reklamowe.
Dlatego w Odado dbamy o każdy szczegół i stawiamy na bliski kontakt z klientem, aby sprostać jego oczekiwaniom oraz pomóc wypracować jak największy zwrot z inwestycji w działaniach reklamowych.
W ciągu 5 lat aktywności reklam osiągnęliśmy ponad 14-krotny zwrot z inwestycji, a systematyczne dodawanie nowości reklamowych zaowocowało zwiększeniem efektywności rok do roku. Wspieraliśmy również ruch remarketingowy dzięki Facebook Ads, a promocja bezpłatnych webinarów spowodowała wzrost liczby transakcji o 420%. Oprócz tego kampanią promocyjną zostały objęte również obszary aplikacji mobilnej, kwestie SEO oraz dedykowane sezonowe kampanie reklamowe na Walentynki, Dzień Kobiet, czy Black Friday.