PelviFly

Case study

  • 0

    zwrot z inwestycji

  • 0

    aktywnej reklamy

  • 0

    Wzrost liczby transakcji

  • 0

    więcej wizyt

Jako PelviFly (międzynarodowy startup z branży ochrony zdrowia) rekomendujemy współpracę z agencją Odado, która specjalizuje się w efektywnym marketingu internetowym. Agencja Odado miała za zadanie prowadzenie profesjonalnych kampanii Google Ads, Facebook Ads oraz RTB w oparciu o analitykę. Promowała również webinary poprzez lejki marketingowe. W ramach rozwoju sprzedaży internetowej Pelvifly korzystaliśmy również ze specjalistycznego doradztwa Odado w obszarze e-marketingu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu współpracy, zwłaszcza ze zrozumienia specyfiki naszego produktu i elastycznego a zarazem skutecznego wykorzystania kanałów reklamowych do działań promocyjnych. Potwierdzamy duże zaangażowanie Odado w świadczone usługi oraz bardzo dobrą komunikację.

Wiceprezes Zarządu Gabriel Herman – Pelvifly

O Kliencie:

PelviFly to marka, która powstała z inicjatywy dr Urszuli Herman, założycielki fundacji Force Feminite, aby w wyniku wieloletnich badań
i współpracy z inżynierami Doliny Krzemowej wypracować wszechstronne rozwiązanie dla kobiet zmagających się z problemami mięśni dna miednicy.

W ten sposób projekt przerodził się w wielokrotnie wyróżniony (chociażby poprzez Google for Startups, Kobiety dla Zdrowia Kobiet) i nagrodzony (projekt zdobył 1 miejsce w Women Startup Competition Europe) startup medyczny, którego produkty zdobyły uznanie i zaufanie kobiet z całego świata. O PelviFly można było przeczytać w znanych czasopismach, takie jak Vogue, Twój Styl czy Wysokie Obcasy. Założycielka startupu opowiadała o projekcie również na antenie licznych programów telewizyjnych i radiowych.

Obecnie PelviFly to urządzenia dla kobiet i mężczyzn pozwalające aktywować mięśnie dna miednicy oraz aplikacja treningowa umożliwiająca śledzenie wyników i kontakt ze specjalistą.

Cel:

Współpraca PelviFly z Odado rozpoczęła się w 2017 roku, kiedy to PelviFly było we wczesnej fazie rozwoju biznesu. Wśród wyzwań, z którymi zmagał się klient, znalazła się przede wszystkim niska świadomość potencjalnych odbiorców na temat problemów i rozwiązań dla mięśni dna miednicy.

Cele do osiągnięcia:

  • edukacja i dotarcie do grupy docelowej
  • sprzedaż produktów
  • promocja webinarów
  • promocja aplikacji
  • budowa rozpoznawalności marki

Podjęte działania:

  • Wdrożenie zaawansowanej analityki
  • Uruchomienie promocji w sieci wyszukiwania Google Ads
  • Uruchomienie reklam w sieci reklamowej Google Ads do nowych odbiorców
  • Uruchomienie reklam wideo na YouTubie
  • Uruchomienie reklam Lead Ads na Facebooku
  • Uruchomienie kampanii na konwersje oraz remarketingowych na Facebooku
  • Promocja postów i wydarzeń na Facebooku
  • Doradztwo w zakresie e-marketingu
  • Wskazówki optymalizacyjne SEO
  • Stworzenie i prowadzenie reklam w sieciach RTB

Dzięki szczegółowemu systemowi do pomiaru konwersji mogliśmy skutecznie śledzić i optymalizować efekty prowadzonych działań oraz analizować spersonalizowane raporty przygotowywane w Google Data Studio, a także monitorować jakość ruchu w Google Analytics. Zawsze we współpracy zależy nam na bliskim kontakcie z klientem, aby przekazywać bieżące rekomendacje i wskazówki dotyczące konta, a także strategii działań reklamowych.

Przykładowe wyniki Google Ads

  • Kampanie w sieci wyszukiwania Google Ads

Kampanie PelviFly w wyszukiwarce stanowiły główny trzon działań reklamowych.

Celem wdrożenia reklam w wyszukiwarce było lepsze poznanie potrzeb odbiorców i dotarcie do nich już na etapie poszukiwania informacji. Dobierając słowa kluczowe do kampanii, opieraliśmy się na dolegliwościach spowodowanych osłabionymi mięśniami dna miednicy, wywiadzie z klientem a także budując własną wiedzę w temacie bazując między innymi na analizie konkurencji oraz merytorycznych artykułach.

Każda z kampanii zawierała różnorodne reklamy tekstowe, których wyniki poddawaliśmy testom A/B, korygując przekazy na wzór najefektywniejszego. Dodatkowo do reklam zostały przypisane również rozszerzenia, które pozwalają na dodanie szczegółowych informacji o marce, jej produktach i ich funkcjach. Oczywiście nie zabrakło mierzenia konwersji oraz optymalizacji fraz pod kątem efektywności oraz czasu spędzanego przez sprowadzonych Klientów na stronie.

  • Kampanie w sieci reklamowej Google Ads

Uruchomiliśmy również reklamy elastyczne kierowane na utworzone segmenty niestandardowych odbiorców na podstawie wyszukiwanych słów kluczowych, a także zainteresowań charakteryzujących profil potencjalnego klienta.

Elastyczne reklamy displayowe to kreacje, które mogą składać się z nagłówków, tekstu reklamy, grafik, logo, wideo i wezwania do działania. Przesłane zasoby w sposób dynamiczny dopasują się do miejsc wyświetlania reklamy oraz prezentują się w różnych układach. Regularna analiza i testy tych zasobów pozwoliły nam zidentyfikować najlepsze zestawy, które najbardziej zaangażowały użytkowników.

W ten sposób rozwiązaliśmy również problem blokady stosowania remarketingu w Google Ads w przypadku promowania produktów tego typu, ponieważ reklamy w Google posłużyły do pozyskiwania nowych odbiorców, którzy następnie w ramach kolejnych etapów lejka byli wykorzystywani do kierowania reklam na Facebooku.

Ta multikanałowość przyczyniła się do wzrostu sprzedaży na stronie, traktując kanał Google jako początek lejka, a Facebook jako sfinalizowanie transakcji.

  • Reklamy wideo – YouTube

Dodatkowym źródłem pozyskiwania nowych odbiorców oraz prowadzenia działań mających na celu zwiększenie świadomości marki były reklamy wideo, wyświetlane użytkownikom o cechach z utworzonych niestandardowych segmentów odbiorców, a także odpowiadającym profilom użytkowników Google.

W promocji wideo poprzez Google Ads na YouTube wykorzystywaliśmy reklamy InStream z możliwością pominięcia, które promowały:

  • markę PelviFly
  • szkolenia
  • aplikację mobilną
  • produkty dla kobiet i mężczyzn

W przypadku produktów PelviFly szczególnie sprawdziło się uruchomienie edukacyjnych webinarów, na których użytkownicy mogli usłyszeć od specjalistów o tym, dlaczego warto ćwiczyć mięśnie dna miednicy oraz jak robić to skutecznie i bezpiecznie.

Tak przygotowany klient szybciej dokonywał zakupu proponowanych produktów w porównaniu do odbiorcy będącego na etapie pierwszego kontaktu z marką.

Podsumowanie wyników:

Skrupulatne przygotowanie struktury kampanii, analityka oraz rozplanowanie kierowania to podstawy dobrze prowadzonych działań w branży e-commerce.

Kolejnym elementem są estetyczne kreacje, spójne z identyfikacją wizualną oraz wytycznymi klienta dopasowane do grupy docelowej.

Istotne są także prawidłowe mierzenie, raportowanie oraz interpretacja statystyk, aby jak najskuteczniej prowadzić kampanie reklamowe.

Dlatego w Odado dbamy o każdy szczegół i stawiamy na bliski kontakt z klientem, aby sprostać jego oczekiwaniom oraz pomóc wypracować jak największy zwrot z inwestycji w działaniach reklamowych.

W ciągu 5 lat aktywności reklam osiągnęliśmy ponad  14-krotny zwrot z inwestycji, a systematyczne dodawanie nowości reklamowych zaowocowało zwiększeniem efektywności rok do roku. Wspieraliśmy również ruch remarketingowy dzięki Facebook Ads, a promocja bezpłatnych webinarów spowodowała wzrost liczby transakcji o 420%. Oprócz tego kampanią promocyjną zostały objęte również obszary aplikacji mobilnej, kwestie SEO oraz dedykowane sezonowe kampanie reklamowe na Walentynki, Dzień Kobiet, czy Black Friday.