Cel działania
Celem współpracy z naszą agencją było stworzenie skutecznej strategii działań marketingowych w Internecie z wykorzystaniem kanałów Google Ads, Facebook Ads i Instagram, w celu zwiększenia rozpoznawalności marki Tweeto, zwiększenia sprzedaży produktów, a także zbudowania oddanej społeczności.
Działania oparte były o budowę lejka sprzedażowego, począwszy od zbudowania świadomości marki, poprzez stworzenie zapotrzebowania na produkt, a na jego sprzedaży i utrzymaniu relacji z klientami kończąc.
Założone cele Google Ads
- dotarcie do klientów spodziewających się dziecka
- odpowiedź na zapytania użytkowników związanych z poszukiwaniem łóżeczka dla dziecka
- budowa świadomości marki
- sprzedaż
Założone cele Facebook Ads i Instagram
- sprzedaż,
- budowa społeczności z rodziców i osób spodziewających się dziecka,
- wspomaganie konwersji Google Ads,
- zwiększenie zasięgu publikowanych materiałów i świadomości marki
Jaki podjęliśmy działania
- utworzenie kampanii produktowych z celem sprzedaży
- utworzenie kampanii remarketingowych do osób, które odwiedziły stronę
- wdrożenie lejków sprzedażowych uwzględniających drogę konsumentów od pierwszego kontaktu z marką do zakupu
W Google Ads wykorzystywaliśmy kampanie w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej oraz kampanie wideo na YouTube. Do wdrożenia reklam w wyszukiwarce posłużyliśmy się słowami ściśle powiązanymi łóżeczkami dla dzieci, m.in. łóżeczko rosnące, łóżeczko wielofunkcyjne. Testowaliśmy również frazy o szerszym znaczeniu pod kątem zwrotu z inwestycji i projektowania lejków marketingowych.
W sieci reklamowej korzystaliśmy z kierowania reklam do użytkowników zainteresowanych tematyką ciąży, macierzyństwa, a także produktami dla dzieci, oraz grup, które zostały wyłonione na podstawie zastosowania metodyki GRID Odado oraz inteligentnego doboru kreacji przez algorytmy.
Tworząc kampanie wideo, skupiliśmy się na dotarciu do widzów kanałów YouTube poruszających tematy ciąży oraz wychowania dzieci, a także użytkowników odwiedzających strony WWW dla przyszłych rodziców.
Do osób, które odwiedziły stronę Tweeto, były kierowane kampanie remarketingowe w obu systemach reklamowych, gdzie przez remarketing rozumie się działania reklamowe podążające za użytkownikiem, który przynajmniej raz odwiedził stronę producenta.
Na Facebooku docieraliśmy do nowych odbiorców za pomocą promowanych postów z Fanpage’a Tweeto, aby zwiększyć rozpoznawalność marki, a także prowadziliśmy kampanie wykorzystujące kierowanie do bazy klientów oraz leadów wraz z utworzonymi do nich grupami lookalike (grupami użytkowników o podobnych zainteresowaniach) o różnym stopniu oddalenia. Prowadziliśmy kampanie reklamowe także na Instagramie, aby dodatkowo zwiększyć zaangażowanie docelowych użytkowników.
Osiągnięte efekty – Google Ads
Dzięki kampaniom Google Ads udało nam się osiągnąć pełny zwrot z inwestycji (25x ROAS) przy współczynniku konwersji na poziomie 5%. Przetestowaliśmy aż 133 kreacje reklamowe, poddając je testom A/B (testy te pozwalają algorytmowi wyłonić wersje reklam dające najlepsze wyniki), a dzięki optymalizacjom na podstawie ich wyników obniżyliśmy koszt zamówienia o 30%.
Kolejnym atutem było zwiększenie liczby nowych użytkowników dzięki wdrożeniu kampanii wideo przy średnim koszcie obejrzenia wynoszącym 0,02 zł, co daje bardzo dobry wynik.
Osiągnięte efekty – Facebook Ads i Instagram
Największym sukcesem kampanii na Facebooku i Instagramie stała się starannie zawiązana, lojalna społeczność wokół marki Tweeto, która dokonywała konwersji sprzedażowych. Dzięki płatnym reklamom osiągnęliśmy także pełny zwrot z inwestycji (ROAS ponad 25x). Koszt polubienia strony wyniósł zaledwie 0,39 zł, a aktywność pod sponsorowanymi postami 0,04 zł, co daje bardzo dobry wynik. 126 przetestowanych reklam przyczyniło się do odzyskania opuszczanych koszyków zakupowych oraz optymalizacji, które pozwoliły nam na minimalizację kosztu zamówienia o 40%.
Jakie wyciągnęliśmy wnioski?
Działania reklamowe podjęte zostały na dość nietypowym i mało znanym produkcie, co z początku wydawało się być dla nas dużym wyzwaniem. W trakcie prowadzenia kampanii okazało się, że zapotrzebowanie na tego typu produkt jest bardzo duże – rodzice entuzjastycznie podchodzili do możliwości zakupu jednego łóżeczka na okres dorastania dziecka, niż zakup łóżeczka co kilka lat.
Prowadzone kampanie dość szybko zaczęły przynosić świetne wyniki – produkt miał dobry odbiór i wielu rodziców dokonywało zakupu.
Ponadprzeciętne rezultaty wynikają z dużego zaangażowania, które zostało włożone w budowę kampanii. Współpraca z Tweeto dała nam cenne doświadczenie w pracy z nietypowymi produktami oraz potwierdziła nasze sukcesy w reklamowaniu artykułów związanych z branżą artykułów dziecięcych.