Prowadząc własny biznes, zazwyczaj trzeba znać się jednocześnie na wielu rzeczach. Należy zgłębić podstawy księgowości, prawa, sprzedaży i wiele więcej. Angażowanie się w te wszystkie aspekty zajmuje ogrom czasu, dlatego warto delegować część swoich zadań specjalistom. Wtedy zyskuje się więcej czasu na działania strategiczne i określanie nowych celów – pracę nad biznesem w celu jego rozwinięcia.
Jednym z trudniejszych tematów jest wybór partnerów biznesowych. Powinien to być przemyślany wybór. W przypadku wyboru agencji marketingowej jest to równie ważne. Na rynku istnieje wiele agencji jak wybrać tę właściwą?
- Przy wyborze agencji marketingowej warto sprawdzić jej doświadczenie, portfolio i referencje.
- Przy zawieraniu umowy warto przyjrzeć się komunikacji z pracownikami agencji oraz warunkom umowy.
- Na podstawie doświadczeń wielu firm zwykle decyzja o przekazaniu działań doświadczonej agencji Google Ads jest dobrym pomysłem (na zasadzie outsourcingu), gdyż w ogólnym rozrachunku daje lepsze efekty sporo mniejszym kosztem.
Jak wybrać agencję marketingową?
Przede wszystkim należy się zastanowić, jakie oczekiwania powinna spełniać agencja i czym dokładnie ma się zajmować. Wiele agencji działa kompleksowo zajmując się marketingiem online. Jednak równie dużo jest agencji, które mają określony poziom specjalizacji, np. zajmują się prowadzeniem wyłącznie mediów społecznościowych, tworzeniem strategii marketingowej, identyfikacją wizualną czy płatną reklamą (PPC).
W przypadku specjalizacji mamy węższy zakres działań, ale przy tym jest większa szansa na to, że znajomość tajników i mechanizmów niszy będzie na wysokim poziomie. Dużo jednak tak naprawde zależy od osoby, która będzie daną kampanię ustawiała – jakie ma doświadczenie, wiedzę i kompetencje. Bardzo dobrze mieć bezpośredni kontakt ze specjalistą.
Warto też zwrócić uwagę na portfolio agencji marketingowej jako zespół. Czy firma współpracowała ze znanymi markami? Czy agencja obsługiwała firmy z podobnym profilem działalności? Czy agencja ma doświadczenie ze wskazaną branżą lub grupą docelową?
Portfolio w formie logo to nie wszystko. Warto wziąć pod uwagę także opinie oraz referencje klientów. Warto też porozmawiać z innymi przedsiębiorcami, czy nie mają godnej polecenia agencji. Do Odado wielu klientów trafiło z polecenia i “pocztą pantoflową”.
Podstawą jest także uważne przeczytanie warunków umowy, a zwłaszcza sprawdzenie:
- Czy nie ma ukrytych lub dodatkowych opłat?
- Jakie działania mają zostać wykonane w ramach umowy?
- Czy nie ma ograniczeń dostępu do konta reklamowego i powiązanych kont (np. Google Analytics)?
- Jak będzie wyglądać proces raportowania?
- Czy są kary umowne? Jeśli tak, to za co?
- Na jaki termin zawierana jest umowa?
- Jakie są warunki wypowiedzenia?
Jaką specyfikę ma obsługa kampanii w Google Ads?
Google Ads to jeden z największych systemów reklamowych w Internecie. Jest to dość skomplikowany system, chociażby ze względu na mnogość typów kampanii reklamowych i różnych ustawień i wymagań. Dodatkowo Google Ads dynamicznie się zmienia. Wiele funkcji znika, pojawiają się nowe. Nawet gdy samodzielnie trzyma się rękę na pulsie, trudno nadążyć za zmianami. Część zmian nie jest oczywistych, gdyż zmienia się działanie danego ustawienia, ale jego nazwa i sposób tworzenia pozostaje taki sam. Dynamiczne zmiany i poziom skomplikowania systemu może przyczynić się do przepalenia znaczącej części budżetu reklamowego.
Ważnym elementem przy wyborze agencji marketingowej do obsługi kampanii w Google Ads jest status Partnera Google. Jest to odznaczenie jaki dostaje agencja po spełnieniu określonych przez Google warunków. Status Partnera Google jest zewnętrznym potwierdzeniem kompetencji i certyfikacji specjalistów a także odpowiedniej jakości kampanii oraz rzeczywiście poniesionych wydatków budżetowych.
Copywriting w kampaniach Google Ads
Napisanie treści reklam, które będą chętnie klikane przez użytkowników, jest nie lada wyzwaniem. Dodatkowo powinny zawierać wezwanie do działania, być napisane językiem korzyści oraz zawierać słowo kluczowe. To tylko niektóre z wymagań.
System Google Ads ma także wymagania dotyczące liczby znaków wykorzystanych w reklamach, których nie można przekraczać. W przeciwnym razie reklama nie zostanie opublikowana. Czasem trzeba zmieścić najważniejsze informacje o produkcie czy usłudze w 30 znakach. Dlatego ważne jest, aby twórca reklam miał solidne umiejętności copywriterskie. Agencje reklamowe korzystają ze sprawdzonych schematów, które pozwalają przedstawić sedno informacji z zachowaniem wymagań.
Kiedy warto zlecić prowadzenie kampanii Google Ads dobrej agencji marketingowej?
Zlecenie obsługi kampanii reklamowej w Google Ads ma wiele korzyści. Przede wszystkim nie trzeba inwestować własnego czasu na naukę skomplikowanego systemu. Agencje marketingowe mają potrzebny know-how. Specjaliści regularnie aktualizują wiedzę poprzez udział w szkoleniach i konferencjach. Ponadto zdobywają wiedzę poprzez prowadzenie regularnych badań skuteczności kampanii. Dzięki temu potrafią sprawnie dopasować kampanie reklamowe do potrzeb i możliwości klienta, a w kolejnych krokach optymalizować i monitorować kampanię tak, aby uzyskać maksymalne wyniki i zadowalający zwrot z inwestycji. To rozwiązanie pozwala oszczędzić nie tylko czas, ale także pieniądze. Dzięki temu można skupić się na strategii i rozwoju biznesu.
Jak wygląda obsługa kampanii Google Ads w Odado?
W Odado mamy ponad 15-letnie doświadczenie. W tym czasie wypracowaliśmy (i dalej nad nimi pracujemy) zestaw dobrych praktyk. Ta zasada nie dotyczy wyłącznie copywritingu, ale także ustawień kampanii, analizy danych, testowania i tajników optymalizacji kampanii w Google Ads.
Współpraca z Odado daje szansę na zwielokrotnienie zwrotu z inwestycji nawet dla kont, które prowadzone są przez inne osoby przez wiele lat. Nasi doświadczeni specjaliści wiedzą, na jakie statystyki patrzeć i jak je optymalizować, aby wyniki były jeszcze lepsze. W ramach obsługi zapewniamy także doradztwo marketingowe z zamiarem udoskonalenia procesu e-marketingowego.
Zatrudnienie specjalisty e-marketingu wewnątrz firmy a zlecenie wyspecjalizowanego procesu agencji?
Wiele firm zatrudnia specjalistę ds. marketingu, który prowadzi samodzielnie lub koordynuje różne działania marketingowe. W ten sposób nie ma możliwości i zasobów, aby zgłębić każdy system reklamowy od podszewki. Taka sytuacja może prowadzić do niezadowalających efektów kampanii Google Ads. Ponadto, zatrudnienie specjalisty jest często sporo wyższe niż prowizja agencji.
Co ważne – zatrudniona osoba w firmie nawet skupiona na jednym systemie reklamowym często nie ma tak szerokiego spojrzenia na możliwości systemu reklamowego co osoba, która na co dzień ma do czynienia z wieloma różnymi kontami reklamowymi z różnych branż, a także przeprowadza cyklicznie audyty prac innych specjalistów systemów reklamowych w tym także innych agencji marketingowych.
Jak weryfikować działania agencji marketingowej?
Mierzenie efektów kampanii reklamowej jest istotnym czynnikiem współpracy. Sposobów weryfikacji jest wiele. Przede wszystkim warto mieć jasno określone cele kampanii. Wtedy o wiele łatwiej mierzyć i monitorować efekty. Łatwiej także analizować raporty ze statystykami kampanii, które dostarcza agencja. Z drugiej strony te wyniki należy także zestawiać z wewnętrznymi danymi firmy np. informacjami z CRM, liczbą telefonów, własnych rozmów z klientami.
Jeżeli z jakiegoś powodu w trakcie współpracy pojawią się jakieś “czerwone flagi” lub po prostu efekty będą niezadowalające albo po prostu w celu poznania punktu widzenia niezależnych ekspertów, warto zastanowić się nad audytem kampanii reklamowej Google Ads. W tym celu można skonsultować się z inną agencją lub specjalistą. W ten sposób można zweryfikować działania agencji marketingowej.
Chcesz sprawdzić, czy Twoje konto Google Ads jest prowadzone w prawidłowy sposób? Skontaktuj się już teraz z nami w celu zapisania się na darmowy audyt.